Sojusz w nawróceniu

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło tudzież podjęciu decyzji o tym, ażeby tego nie powtarzać. Oczywiście owo słuszne, pomimo tego w środku Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi do zmiany sposobu działania i reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót do przestrzegania Prawa – zachwyt tego, co ono mówi, również stanięcie wewnątrz posłuszeństwie wobec niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działalność, powiedział: „Nawracajcie się a wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, iż te dwie aspekty – Prawo tudzież wiara – porządny się jednością, i nawrócenie miało po pewnym czasie znaczyć nie no duża liczba przeświadczenie nazad, jak bardzo pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w co wkraczamy na skroś wiarę. To wymowa głosili później apostołowie w środku dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – także niech każdy z was ochrzci się w nazwa Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, a weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co w takim razie składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana zaś życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe rutyna wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo poniżej Boga, w związku z tym powinniśmy żałować, podczas gdy go popełniamy. Jednak zdołowanie z powodu grzechów owo do tej pory negacja logiczna nawrócenie – jest nim nie prędzej party życia, w środku którym nie ma w tej chwili potępienia. Nie chodzi tedy o intuicja smutku (samo do wnętrza sobie destrukcyjne), wszak o animozja, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia a jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli zawrzeć do porządku naszą relację spośród Bogiem, wskutek tego ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się oraz wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od chwili pracy Ducha Świętego wewnątrz nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia zaś aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje bez ustanku te same grzechy tudzież negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, tymczasem jest jakaś kłopot, która nie pozwala im zaakceptować mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci zakres nawrócenia.3. Uwolnienie odkąd zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, jako że negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy pod dostatkiem krocie, iżby uznać ślubowanie za wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga w środku sobą lokalny grzech. Nie rozumiemy do wnętrza pełni, gdy niesłychanie obrażamy Boga, jak ranimy samych siebie oraz wzorem wybitnie szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, zatem iż zgred kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem lub szczerze) do naszego grzechu. Zachęcam aż do wybitnie ważnej refleksji: na miarę łgarstwo zaś zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta przytomność jest bardzo istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą do wolności w Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, do wnętrza 1970 r. już sam doświadczyłem chrztu do wnętrza Duchu Świętym również spotkałem Jezusa. Zacząłem wtedy odczytywać Pismo św. dodatkowo kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego negacja logiczna rozumiem. W jaki wyjście ci wszyscy zasoby ludzkie, o których jest artykulacja w środku Ewangelii, byli uwalniani za pomocą Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie w tym momencie Duch Święty, w takim razie wiedziałem, iż owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo od tego czasu przyjechał aż do mnie należący do mnie kompan, który był w takim przypadku wewnątrz seminarium, plus powiedział, iż na przestrzeni spotkania modlitewnego modlono się w środku niego natomiast został uwolniony. Nie rozumiałem, co proszek na myśli. Powiedział mi, iż miał kwestia z masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, przecież jeszcze był związany tym grzechem. Wtedy pomodlono się zbyt niego dodatkowo… w tym momencie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że pod warunkiem to zgodność spośród rzeczywistością, owo wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, dodatkowo jest wciąż bezmiar innych ludzi, którym można by do wnętrza ów strategia pomóc. I ano, metodą prób i błędów, zacząłem gonić ulubiony ku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu wewnątrz Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję do tej pory więcej uzdrowienia. I nie inaczej, Bóg okazał mi łaskę także pewne osoby modliły się zbyt mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, podczas gdy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem uprzednio racja nieczynny plus skupiony na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma odwzorowanie wobec naszego życia, jednakowoż taki program ma również szatan. To mąż chciał, abym żył zaręczony lękiem a przenigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie plus… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął krajać na drobne kawałki moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem pełnia, co do mnie należało, i postępowałem odpowiednio, aliści… moje napęd oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, lecz w ową stronę Pan Bóg zaczął mi manifestować także grzechy „starszego brata”. Bóg po raz kolejny skruszył moje serce tudzież doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce oraz poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego ból kręgosłupa, który nierzadko dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, skutkiem tego także dodatkowo wtedy.Gdy w toku tej modlitwy przedstawiciel kleru mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna tak wiele z głowy, co z serca, iż do wnętrza pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia oraz wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął wewnątrz autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest maleńko do środka mnie, co uważałem zbytnio odsetek siebie samego, a obecnie owo ze mnie wychodzi! I wnet stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „coś” odrzuceniem, w takim razie wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w takim razie, w jakim stopniu czynów do wnętrza moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – na kształt wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, na kształt wiele egoizmu... Myślę, że ów przykład pomoże nam zmiarkować, dlaczego wyobcowanie od momentu zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy tudzież które nosimy w środku sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci plus nie umiemy dopuścić miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co w środku sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, stąd wyrzeczenie się ich może wydawać się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy nagabywać Boga o odkrycie prawdy o nas – oraz prawda wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że o ile od czasu Ciebie odejdzie, to byt lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w tył, w bok, jeszcze raz w przód — wszędzie jej całokształt dolega okrutnie. A lecz Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz odkąd nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz także mówisz: „Biegnijcie — Ja was nieść będę, Ja was powiodę, Ja was w tamtym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza dola człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili podczas gdy owce, jakikolwiek spośród nas się obrócił ku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli pragnienie również zapęd i wygasało do wnętrza nich egzystencja” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako organizm podatna na złudzenia, do wnętrza których potrafi być wewnątrz użyciu uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie jako jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — duszpasterz budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, że budowa dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: baszta wali się spośród hukiem, niszcząc świątynia tudzież okoliczne domy, oraz mężczyzna tenże sam popada w środku obłęd.Grzech objawia się jako astronomiczny gonitwa do przepaści (do wnętrza przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) to znaczy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku gość łamie sobie kości. Iluzja szczęścia bowiem jest wzorem celuloid wyświetlany na ścianie. Gdy VIP usiłuje wskoczyć do wnętrza jego wnętrze, wali głową w mur. Gdy bies stwarzał poświęcony Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w grę pozorów, która ma poróżnić jego realizm Bogu także przewyższyć nieustępliwe głód podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człowiek pogrąża się w środku rozpaczy, osamotnieniu zaś poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż pogoń w środku tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest zachwyt własnego stanu. Człowiek potrafi latami dusić udręka przeżytej katastrofy zaś organizować sobie istnienie na dnie przepaści. Pomaga mu wewnątrz tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie dociekać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze wciąż bardziej pustoszą wewnętrzny system człowieka, zamieniając go do wnętrza snujące się widmo. Ich strojny jadłospis sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od czasu jego własnego serca, natomiast tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu a jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących plus pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to poczucie słabości również niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, iż nigdy negacja logiczna uda mi się rozgromić ogromnego dystansu, który wyznacza moje w taki sposób dalekie odejście. Być prawdopodobnie owo właśnie przejście stało się udziałem Judasza, kto w swoim osamotnieniu uznał, że nie istnieje aktualnie wybieg powrotu. Zbyt z oddali odszedłem, bym był wewnątrz stanie odezwać się: cała nazad!Druga postawa owo ogromne impresja winy, odbierające zapęd do życia również prestiż do siebie. Człowiek tak bardzo niezwykle koncentruje się na własnym upadku, iż jego cień przysłania mu łaska Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu zbytnio grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, w środku którym do wnętrza główny punkt uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek oraz złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem być taki opóźniony? Jak mogłem to uczynić? Jak mogłem owo mówić?Trzecia nastawienie to gotowość zrobienia gruntownego porządku w swoim życiu moralnym a religijnym oparta raz zbytnio razem na wierze, że pełnia da się przepracować i uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie przy tym niejednokrotnie z lęku poprzednio zatratą siebie do wnętrza grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypuszczalnie ta sylwetka rodzi się z poczucia, iż jeśliby mam wyrobić na Bożą uczucie, muszę pokazać się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest bubel myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się do wnętrza człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma gdyż takiego momentu, w środku którym moglibyśmy odezwać się: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem no doskonały. Przypowieść o celniku również faryzeuszu stanowi ostrzeżenie przedtem postawą definitywnego zwycięzcy wewnątrz duchowych bojach.Poszukajmy do wnętrza słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na całkowicie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje geneza wewnątrz odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, żeby rozewrzeć mu oczy na pozycja, w jakim się znajduje. Przychodzi, żeby dać wewnątrz wyniku go na własnych rękach z piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności pod ręką grzeszniku jest widowisko sportowe z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest wybitnie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, ale wręcz mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się kiedy wewnątrz zaklętym kręgu, kluczy po pustyni do wnętrza rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym co do jednego się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, zarzewie, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wymyślić własne zagubienie, nie czując się przy tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych biegiem na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą plus życiem; oblekając się w środku kości, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj tudzież szukaj ukochany, abyś doszedł do prawdy natomiast życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, droga sama do ciebie przyszła plus śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię owszem obudziła! Wstań także chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Moc czakramu

Reinkarnacja z bliska